دختر 2 ساله ام جدیداً لجباز شده است
نوشته شده توسط : سجاد
دختر 2 ساله ام جدیداً لجباز شده است

دختری 2 سال و 2 ماهه دارم که نسبتا از هوش خوبی برخوردار است ولی متأسفانه جدیدا لجباز شده است گاهی خود را می زند ویا سرش را به دیوار و زمین می کوبد یا من و برخی نزدیکان را میزند مثل دایی خود را می خواستم بدانم علت چیست و چه گونه باید برخورد کنم تا این کار از سرش بیافتد. بعضی می گویند عصبی است ومن از این سخن بسیار ناراحت می شوم. با تشکر
پاسخ : با سلام........

دوست عزیز کودکان از سنین حدود 2 سالگی به مرحله ای از رشد پا می گذارند که منفی گرایی نام دارد. در این مرحله کودک لجباز شده و همیشه تمایل دارد خلاف آنچه را اطرافیان می خواهند عمل کند. علائمی از پرخاشگری و عصبانیت را یاد می گیرد و ... . شما باید سعی کنید اولاً خونسردی خود را حفظ کنید و زمینه را برای تکرار این اعمال در او فراهم نکنید. در این مواقع با پیش کشیدن زمینه های حواس پرتی و جذابیت در موضوع های دیگر از کوبیدن سر او به دیوار جلوگیری کنید. از امرو نهی های مستقیم و متوالی خودداری کنید. مخالفت های خود را با دلایل قابل فهم برای کودک و به لحنی کودکانه مطرح کنید. گاهی نیز از بازی برای این امر کمک بگیرید. از تنبیه بدنی اکیداً بپرهیزید چراکه لجبازی را تشدید می کند.
حتی الامکان از هرگونه عاملی که باعث ایجاد اینگونه حساسیت در او شده و رفتارهای خودزنی را تحریک می کند ممانعت کنید تا این عادت در او از بین برود.

 

پایگاه فرهنگی هنری تکناز





:: موضوعات مرتبط: دانستنی های کودکان , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: