پروژه اتصال شبکه های VLAN از طریق سوئیچ
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه:

 مقاله ی حاضر برای شرح مسئله و مستند سازی پروژه دانشجویی طراحی شبکه های محلی مجازی ( اختصارا در این مقاله، شبکه های مجازی یا VLAN ) تهیه شده است.   شبکه ی مورد مطالعه case study   ارائه شده توسط شرکت تجاری “ایپک یول” ، طرف کارفرما در مناقصه درخواست پیشنهاد همکاری طراحی، اجرا، نظارت و پشتیبانی شبکه  ارتباطی آن شرکت می باشد.

 از آنجایی که مطالب تئوریک و عملی در این زمینه ارتباط تقریبا اندکی دارند، فعالیت بر اساس این مورد مطالعه (Case Study) ملزم مطالعه و تحقیق عملی در بازار کار و کتب موجود بود. لذا در این مقاله ابتدا به زبانی ساده به بررسی و معرفی تقسیم بندی شبکه ها بر اساس نوع وظایف , توپولوژی ها,حوزه جغرافیایی تحت پوشش ، کابل های شبکه، مزایا و معایب استفاده از آنها، اجزای تشکیل دهنده ی یک مسیریاب، معرفی پورت های مختلف، طریقه ی Password گذاشن بر روی پورت ها، معرفی لایه های شبکه بر اساس استاندارد OSI ، انواع مسیریابی میان مسیریاب ها، انواع پروتکل های مسیریابی به همراه دستورات مورد نیاز می پردازیم.

 همچنین مجموعه گردآوری شده شبکه های مجازی(VLAN) ، روش های شناسایی آن ها و پروتکل های مورد نیاز مسیریابی داخل شبکه های مجازی پیکربندی آنها بررسی صحت تنظیمات و فعال بودن آن ها و در نهایت سوئیچ های لایه ۲ و ۳  مکانیسم عملکرد آن ها نحوه برقراری ارتباط با مسیریاب ها و شبکه های مجازی لیست های دسترسی (Access List) و کاربرد آن در شبکه های مجازی به همراه دستورات آنها را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کامل و نحوه ی استفاده از آن ها را در اختیار شما قرار می دهد.

 مقاله ای که در پیش رو دارید حاوی دو بخش کلی شامل توضیح و پیاده سازی شبکه می باشد. مطالب جمع آوری شده از کتاب ها و سایت های مختلف وهمچنین ترجمه ی کتاب هایCisco Certified Network associate (CCNA)  و Building Cisco Multilayer Switched Networks (BCMSN-CCNP)  به منظور معرفی شبکه های مجازی و کاربرد آن در شرکت ها سازمان ها و نهادها می باشد.

منابع

  1. عنوان کتاب : سی سی ای ان تی/سی سی ان ای/آی سی ان دی ۱

آزمون رسمی سیسکو (ویراست دوم) ۲۰۰۸

تالیف : وندل آدام

ناشر : حریم علم  (کتاب فروشی مهدی عج)

صحافی بهزاد

چاپ چهارم/پاییز ۸۶ناظر فنی : رضا گوینده

شابک : ۹۷۸-۶۰۰-۹۰۰۵۲-۸-۴

  1. عنوان کتاب : سی سی ان ای/آی سی ان دی ۲

آزمون رسمی سیسکو (ویراست دوم)۲۰۰۸

تالیف : وندل آدام

ناشر : حریم علم  (کتاب فروشی مهدی عج)

صحافی بهزاد

چاپ چهارم/پاییز ۸۶ناظر فنی : رضا گوینده

شابک : ۹۷۸-۶۰۰-۹۰۰۵۲-۹-۱

دانلود فایل





:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: اتصال شبکه از طریق سوئیچ , اتصال شبکه های VLAN ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: