نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه

 سرزمین ایران از دیرباز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین مهاجرت یا حملات اقوام و ملل دیگر به آن و نیز رسوخ فرهنگ ایرانی و آمیزش آن با فرهنگ سرزمینهای مجاور و ظهور نمونه های فرهنگی جدیدتر، خود بستر لازم و مناسبی برای مطالعه و بررسی فراهم کرده است. البته از آنجا که بسیاری از مورخان بیشتر تلاش خود را صرف ضبط وقایع و حوادث سیاسی- حکومتی و ذکر نبردها و مانند آن کرده اند کمتر به پدیده های مربوط به حیات فرهنگی پرداخته اند.

یکی از دیداری ترین و در عین حال زنده ترین نمونه های حیات فرهنگی یک جامعه، پوشاک و نوع لباس مردم آن جامعه است. آشنایی با تاریخ لباس و پوشاک ایرانیان، نه تنها اطلاعاتی در خصوص ظاهر مردمانی که در ادوار مختلف تاریخی زندگی می کرده اند در اختیارمان می گذارد ، بلکه ما را با انواع سلیقه ها، نوع دوخت و رنگ ، مدلهای مختلف لباس، بافت انواع پارچه ها، صادرات و واردات پوشاک، تأثیر پذیری و تقلید از لباس مردمان نواحی دیگر، اختصاص پوشاکی خاص به گروه یا طبقه ای اجتماعیآشنا می سازد و همچنین دربارة چگونگی روند و تکامل انواع پوشش ها، اطلاعات مفید و جالب توجهی ارائه می نماید.

فهرست مطالب

مقدمه ۳

پیشگفتار ۷

بیان مسئله: ۱۴

هدف: ۱۵

فصل اول ۱۷

۱-معرفی و شرح صحنه های حجاری های طاق بستان: ۱۷

بخش ۲- طرح و نقش جامه ها در صحنه شکار ۲۵

بخش ۴: ۵۹

پوشاک زنان ایران از آغاز تا امروز ۵۹

پوشاک بانوان ایران در دورة ساسانی ها ۵۹

فصل دوم ۶۵

طرح و نقش پارچه های ساسانی در نقاشی های دیواری ماوراء النهر ۶۵

فصل سوم ۷۱

معرفی و طبقه بندی پارچه های ساسانی بر اساس نقوش آنها ۷۱

۱-نقش حیوانی ۷۱

۱-پارچه با نقش قوچ: ۷۱

۲-پارچه با نقش قوچ: ۷۲

۳-قسمتی از یک پارچه با نقش قوچ: ۷۳

۴-قسمتی از یک پارچه با نقش بز: ۷۳

۵-پارچه با نقش اسب : ۷۴

۶-پارچه با نقش اسب بالدار: ۷۵

۷-پارچه با نقش سر گراز: ۷۶

۸-پارچه با نقش شیران متقابل: ۷۶

۹-پارچه با نقش خروس: ۷۸

۱۰-پارچه با نقش طاووس: ۷۹

۱۱-پارچه با نقش پرنده و درخت زندگی: ۸۰

۱۲-پارچه با نقش عقاب های متقارن: ۸۱

نقوش گیاهی ۸۳

۱-پارچه با نقش درخت ( طرح بازسازی) ۸۳

۲-پارچه با نقوش گیاهی و هندسی: ۸۴

۳-پارچه با نقش قلبی شکل: ۸۴

بخش سوم ۸۶

سایر نقوش ۸۶

۱-پارچه با نقش انسان، جانور و گیاه: ۸۶

نتیجه گیری: ۱۰۸

منابع ۱۰۹

منابع  

۱ . ایران در زمان ساسانیان                      مولف:آرتور کریستین سن

۲٫ ایران از آغاز تا اسلام                           مولف:ر.گیرشمن

۳٫تاریخ تمدن ایران ساسانی                    مولف:دکتر سعید نفیسی

۴٫تاریخ روزگاران ما                                مولف:عبداحسین زرین کوب

۵٫طرح ها ونقوش لباسهاو
بافته های ساسانی                               مولف:محمدرضاریاضی

۶٫طاق بستان                                        مولف:علی حاکمی

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بافت های ساسانی , بررسی مردم شناسی , مردم شناسی , نقوش , نقوش لباس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

مقدمه

برای مدیریت موثر و مفید، کیفیت کار مدیر، بسیار مهمتر از کمیت آن می باشد. جزییات امور یک سازمان نباید مشی کلی مدیریت را منحرف کند و علیرغم اینکه مدیر باید به کلیه شئونات سازمان اشراف داشته باشد و توانایی مدیریت اتفاقات غیر مترقبه و بحران را داشته باشد، لیکن شالوده کلی مدیریت نباید به گونه ای باشد که کار و امور سازمان، مدیر را به دنبال خود بکشاند، بلکه مدیر باید با انتخاب چارت مناسب و تفویض اختیار، مسیر از پیش تعیین شده ای برای امور جاری سازمان تهیه کند و زمان و انرژی خود را به صورت بهینه برای مواردی که دخالت وی، لازم می باشد صرف نماید. آنچنان که علاوه بر گردش صحیح کار، توان شخصی مدیریت که وابسته به چگونگی تلاش او در محیط کار و سلامت زندگی شخصی اش می باشد حفظ شود.

قضیه:

داستان مربوط به مدیری است که علیرغم داشتن خصوصیات فردی و اخلاقی ممتاز و همت بالا و مصمم برای نائل شدن به اهداف بزرگ، در راستای موفقیت بیشتر سازمان تحت مدیریتش، مدیریت خلاق، موثر و با کیفیتی ندارد و هر روز پس از ساعتها تلاش بی وقفه، برای پرداختن به جزییات پراکنده و غیر پیش بینی شده روزمره، با فکری خسته و ناراضی از نائل نشدن به خلاقیتهای مدیریتی و نپرداختن به اهداف و مسائل کلان سازمان، به نزد خانواده‌ای می رود که خود را در قبال آنها، مدیون می داند و احساس می کند فرصت رسیدگی و توجه لازم به خانواده و خودش و مسائل روحی و معنوی‌اش را نیز نداشته است. طی داستان به نکته ظریف دیگری نیز بر می خوریم و آن گویای اینست که او حتی از محیط و مسیر زیبای زندگی اش نیز لذت نمی برد، بلکه در حین رانندگی، احتمال پیشامد حادثه نیز می رود.

فهرست مطالب

مقدمه ۴

قضیه: ۴

نتیجه بحث ۱۱

مقدمه ۱۳

قضیه ۱۳

پاسخ به سئوالات بحث ۱۴

۱- عقیده شخصی تا چه اندازه از عوامل محیطی یا عوامل ذاتی متأثر است؟ ۱۵

۲- چه رابطه ای بین خودآگاهی و فشار اجتماعی وجود دارد؟ ۱۶

۳- آیا خودآگاهی ثابت است یا دانش انسان از خود به مرور زمان، کاهش یا افزایش می یابد؟ ۱۷

۵- برای تسهیل اصلاح عقاید شخصی در زندانیان چه می توان کرد؟ برای تقویت یک عقیده شخصی مثبت چه می توان کرد؟ ۱۸

نتیجه بحث: ۱۹

مقدمه: ۲۱

قضیه: ۲۱

پاسخ به سئوالات بحث ۲۳

۱- چه انسداد ادراکی در این مورد نشان داده شده است؟ ۲۳

۲- گامهای حل مشکل که توسط کمیل و مشاورانش پیگیری شد را عنوان کنید. چه گامهایی در حل عقلایی مشکل از قلم افتاده یا محدود شده بودند؟ ۲۵

۳- چه نوع اشخاصر رافع انسداد ادراکی می توانستند برای کمیل سودمند باشند؟ ۲۶

نتیجه بحث: ۲۷

مقدمه: ۲۹

خلاصه ماجرا: ۲۹

پاسخ به سئوالات بحث: ۳۰

۱- کدام اصول حل عقلایی مشکل و حل ابداعی مشکل در این مورد بکار گرفته شده است؟ ۳۱

۲- چگونه ابداع و ابتکار توسط مدیریت عالی در سونی پرورش می‌یافت؟ ۳۱

۳- چه نقشهایی توسط شخصیتهایی مختلف در این مورد بازی می‌شد که موجب موفقیت واکمن گردید؟ ۳۲

۴- اگر شما، مشاور سونی بودید، برای پرورش و ترویج مستمرتر و وسیع تر این نوع نوآوری و ابداع در سرتاسر شرکت، چه توصیه می‌کردید؟ ۳۲

نتیجه بحث: ۳۳

مقدمه: ۳۴

قضیه: ۳۵

پاسخ به سئوالات بحث: ۳۷

نتیجه بحث: ۳۹

مقدمه: ۴۱

قضیه: ۴۱

پاسخ به سئوالات بحث: ۴۴

مقدمه: ۴۷

قضیه: ۴۸

پاسخ به سئوالات بحث: ۴۹

نتیجه: ۵۲

مقدمه: ۵۲

۱- مدیران و مهندسان ارشد در یک ساختمان قرار دارند و بقیه در دو ساختمان دیگر. ۵۴

مقدمه: ۶۱

قضیه: ۶۱

پاسخ به سئوالات بحث: ۶۴

۱- منشأ تعارض در این قضیه کدام است؟ ۶۴

۲- برای مدیرت تعارض در این وضعیت از چه رویکردی استفاده می کنید؟ هر کدام چقدر اثر بخش اند؟ ۶۵

۳- بر اساس رهنمودهای رفتاری برای رویکرد مبتنی برا عتماد متقابل، دان چگونه می تواند این تعارض را به صورت موثر مدیریت کند؟ ۶۵

نتیجه: ۶۶

مقدمه: ۶۷

قضیه: ۶۹

۱- مراحل توسعه در تیم الیت چه بود؟ در حالی که این مورد را مرور می کنید، مثالهایی ویژه برای هر یک از چهار مرحله توسعه مشخص کنید: ۷۱

۲- دستیابی تیم به یک وضعیت عملکرد بالا را چگونه توضیح می دهید؟ عوامل عمده پیش بینی کننده چه بودند؟ ۷۳

۳- چرا تیم مدیریت ارشد مات به سطح بالایی از عملکرد نرسید؟ چرا به یک تیم الیت نیاز بود؟ تیم او چه کمبودی داشت؟ ۷۴

نتیجه: ۷۸

مقدمه: ۷۹

۱- کدام یک از توصیه های مربوط به توانمندسازی راکن هافمن زیر پا گذاشته است؟ روث کامینگز چطور؟ ۸۲

۲- کدام یک از توصیه های مربوط به واگذاری راکن هافمن زیر پا گذاشته است؟ روث کامینگز چطور؟ ۸۳

۵- اگر شما یک مشاور بیرونی باشید که در ملاقات حضور دارد، چه نصیحتی به کن می کنید؟ چه نصیحتی به روث می کنید؟ ۹۲

نتیجه: ۹۳

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی زمان , بررسی محتوا , زمان از دست رفته , مدیریت استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده

آنچه که ذهن نگارنده را به خود مشغول و موضوع بحث موجود گردیده یک پدیده ی اجتماعی و انسانی است که باید به آن توجه مذبول داشت. موضوعی که باعث شد که برای توجه به انسان و توانایی های او به کنکاش و جستجو بپردازم. این که چه چیزی باعث می شود انسانی دارای توانایی های می باشد و دیگری فاقد آن توانایی ها و این که چگونه بتوانیم با ناتوانایی های آن کنار بیاییم و به آن کمک کنیم تا بتواند با توانایی های اندکی که دارد با محیط اطراف ارتباط برقرار کند و بتواند زندگی روزمره خود را بگذراند و موضوع تحقیق و پژوهش کودکان عقب مانده ذهنی است که افکار مرا بر آن داشت که درجه و توانایی های این کودکان را شناسایی و با دنیای آنها بیشتر آشنا شوم. دیدگاههای متفاوتی مطرح شد که در صفحه های آتی با آن رو به رو خواهیم شد. در ابتدا با تاریخچه ی کودکان استثنایی و دسته بندی آن و سپس در مورد کودکان کم توان ذهنی و گروه بندی های مطرح شده است . در جایی دیگر علل به وجود آمدن کودکان کم توان ذهنی از جمله علل ژنتیکی و پدیده های قبل و بعد از تولد را مطرح کرده ایم. و در پایان نتیجه گیری آن را عنوان خواهیم کرد. امیدواریم که روزی رسد که انسانها دیدی وسیع و درست نسبت به کودکان کم ذهنی داشته باشند و برخوردی صحیح و فاقد ترحم به آنها داشته باشند.

فهرست مطالب

عناوین             صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………….. ۴

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. ۵

اهمیت و ضرورت پژوهش ………………………………………………………………….. ۷

پیشینه و تاریخچه ی تحقیق در ایران…………………………………………………….. ۸

تاریخچه کودکان استثنایی…………………………………………………………………… ۱۰

تعریف کودکان استثنایی …………………………………………………………………….. ۱۱

گروه بندی دانش آموزان استثنایی……………………………………………………….. ۱۲

جدول براورد شیوع دانش آموزان استثنایی …………………………………………. ۱۳

تاریخچه ی کودکان کم توان ذهنی ……………………………………………………… ۱۴

رویدادهای مهم در رابطه با عقب ماندهای ذهنی ………………………………….. ۱۵

انجمن حمایت از کودکان عقب مانده (AHRC)……………………………………….. 16

انجمن کودکان و خانواده (ACF)…………………………………………………………. 17

دیدگاه تردگلد……………………………………………………………………………………. ۱۸

دیدگاه کانر ………………………………………………………………………………………. ۱۸

تعریف بر اساس نمره ی آزمون ترمن…………………………………………………. ۲۰

تعریف AAMD………………………………………………………………………………….. 20

ویژگی های رشد افراد عقب مانده ی ذهنی از نظر AAMD…………………….. 22

دیدگاه ریچارد هانگر فورد………………………………………………………………….. ۲۲

دیدگاه ادگاردال…………………………………………………………………………………. ۲۳

تعریف عقب ماندگان و کم توانان ذهنی در DSM…………………………………… 23

ویژگی های کودکان عقب مانده ذهنی…………………………………………………… ۲۶

مقایسه ی کودک نرمال و کودک عقب مانده ذهنی…………………………………. ۲۸

طبقه بندی کودکان کم توان ذهنی یا عقب مانده ذهنی ……………………………. ۳۲

گروه کودکان دیر آموز …………………………………………………………………….. ۳۲

گروه کودکان آموزش پذیر ………………………………………………………………… ۳۴

گروه کودکان تربیت پذیر …………………………………………………………………… ۳۷

گروه کودکان حمایت پذیر (کاملاً متکی)………………………………………………… ۳۹

رفتارهای جنسی در کودکان عقب مانده ذهنی ……………………………………… ۴۰

مشکل ها و مسایل جنس افراد عقب مانده ذهنی ……………………………………. ۴۱

نقاشی کودکان عقب مانده ذهنی…………………………………………………………… ۴۴

سبب شناس………………………………………………………………………………………. ۴۶

علل قبل از تولد………………………………………………………………………………….. ۴۷

علل مربوط به هنگام تولد……………………………………………………………………. ۵۶

علل بعد از تولد………………………………………………………………………………….. ۵۴

عوامل فرهنگی و تربیتی و عقب ماندگی فرهنگی…………………………………….. ۵۷

پیشگیری…………………………………………………………………………………………… ۵۸

راهنمای گسترش برنامه ها و خدمات برای کودکان عقب مانده ذهنی ……… ۶۰

از بین بردن مرز میان آموزش عادی و ویژه………………………………………… ۶۱

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۴

منابع ……………………………………………………………………………………………….. ۶۵

پیوست……………………………………………………………………………………………… ۶۷

منابع :

دکتر افروز ، غلام علی . (۱۳۷۱) . مقدمه‌ای بر روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی . انتشارات دانشگاه تهران .

دکتر افروز ، غلام علی ( ۱۳۷۵) . مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش کودکان استثنائی . انتشارات دانشگاه تهران .

بحرینی ، حمید رضا .( ۱۳۷۸). پایان نامه . بررسی علل عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان استثنائی استان یزد .

 پوشنه ، کامبیز .( ۱۳۷۳) . پایان نامه .کارایی روش آموزش بالینی ( BEERY) به بهبود بخشی مشکلات ترسیمی کودکان عقب مانده ذهنی .

دکتر سیف نراقی ، مریم و نادری ، عزت ا… .( ۱۳۸۰)‌. روان شناسی کودکان استثنائی . انتشارات ارسباران .

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی کودکان , بررسی کودکان استثنایی , کم توان ذهنی , کودکان استثنایی , کودکان کم ذهنی ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده

آنچه که ذهن نگارنده را به خود مشغول و موضوع بحث موجود گردیده یک پدیده ی اجتماعی و انسانی است که باید به آن توجه مذبول داشت. موضوعی که باعث شد که برای توجه به انسان و توانایی های او به کنکاش و جستجو بپردازم. این که چه چیزی باعث می شود انسانی دارای توانایی های می باشد و دیگری فاقد آن توانایی ها و این که چگونه بتوانیم با ناتوانایی های آن کنار بیاییم و به آن کمک کنیم تا بتواند با توانایی های اندکی که دارد با محیط اطراف ارتباط برقرار کند و بتواند زندگی روزمره خود را بگذراند و موضوع تحقیق و پژوهش کودکان عقب مانده ذهنی است که افکار مرا بر آن داشت که درجه و توانایی های این کودکان را شناسایی و با دنیای آنها بیشتر آشنا شوم. دیدگاههای متفاوتی مطرح شد که در صفحه های آتی با آن رو به رو خواهیم شد. در ابتدا با تاریخچه ی کودکان استثنایی و دسته بندی آن و سپس در مورد کودکان کم توان ذهنی و گروه بندی های مطرح شده است . در جایی دیگر علل به وجود آمدن کودکان کم توان ذهنی از جمله علل ژنتیکی و پدیده های قبل و بعد از تولد را مطرح کرده ایم. و در پایان نتیجه گیری آن را عنوان خواهیم کرد. امیدواریم که روزی رسد که انسانها دیدی وسیع و درست نسبت به کودکان کم ذهنی داشته باشند و برخوردی صحیح و فاقد ترحم به آنها داشته باشند.

فهرست مطالب

عناوین             صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………………………….. ۴

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. ۵

اهمیت و ضرورت پژوهش ………………………………………………………………….. ۷

پیشینه و تاریخچه ی تحقیق در ایران…………………………………………………….. ۸

تاریخچه کودکان استثنایی…………………………………………………………………… ۱۰

تعریف کودکان استثنایی …………………………………………………………………….. ۱۱

گروه بندی دانش آموزان استثنایی……………………………………………………….. ۱۲

جدول براورد شیوع دانش آموزان استثنایی …………………………………………. ۱۳

تاریخچه ی کودکان کم توان ذهنی ……………………………………………………… ۱۴

رویدادهای مهم در رابطه با عقب ماندهای ذهنی ………………………………….. ۱۵

انجمن حمایت از کودکان عقب مانده (AHRC)……………………………………….. 16

انجمن کودکان و خانواده (ACF)…………………………………………………………. 17

دیدگاه تردگلد……………………………………………………………………………………. ۱۸

دیدگاه کانر ………………………………………………………………………………………. ۱۸

تعریف بر اساس نمره ی آزمون ترمن…………………………………………………. ۲۰

تعریف AAMD………………………………………………………………………………….. 20

ویژگی های رشد افراد عقب مانده ی ذهنی از نظر AAMD…………………….. 22

دیدگاه ریچارد هانگر فورد………………………………………………………………….. ۲۲

دیدگاه ادگاردال…………………………………………………………………………………. ۲۳

تعریف عقب ماندگان و کم توانان ذهنی در DSM…………………………………… 23

ویژگی های کودکان عقب مانده ذهنی…………………………………………………… ۲۶

مقایسه ی کودک نرمال و کودک عقب مانده ذهنی…………………………………. ۲۸

طبقه بندی کودکان کم توان ذهنی یا عقب مانده ذهنی ……………………………. ۳۲

گروه کودکان دیر آموز …………………………………………………………………….. ۳۲

گروه کودکان آموزش پذیر ………………………………………………………………… ۳۴

گروه کودکان تربیت پذیر …………………………………………………………………… ۳۷

گروه کودکان حمایت پذیر (کاملاً متکی)………………………………………………… ۳۹

رفتارهای جنسی در کودکان عقب مانده ذهنی ……………………………………… ۴۰

مشکل ها و مسایل جنس افراد عقب مانده ذهنی ……………………………………. ۴۱

نقاشی کودکان عقب مانده ذهنی…………………………………………………………… ۴۴

سبب شناس………………………………………………………………………………………. ۴۶

علل قبل از تولد………………………………………………………………………………….. ۴۷

علل مربوط به هنگام تولد……………………………………………………………………. ۵۶

علل بعد از تولد………………………………………………………………………………….. ۵۴

عوامل فرهنگی و تربیتی و عقب ماندگی فرهنگی…………………………………….. ۵۷

پیشگیری…………………………………………………………………………………………… ۵۸

راهنمای گسترش برنامه ها و خدمات برای کودکان عقب مانده ذهنی ……… ۶۰

از بین بردن مرز میان آموزش عادی و ویژه………………………………………… ۶۱

نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………. ۶۴

منابع ……………………………………………………………………………………………….. ۶۵

پیوست……………………………………………………………………………………………… ۶۷

منابع :

دکتر افروز ، غلام علی . (۱۳۷۱) . مقدمه‌ای بر روان شناسی و آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی . انتشارات دانشگاه تهران .

دکتر افروز ، غلام علی ( ۱۳۷۵) . مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش کودکان استثنائی . انتشارات دانشگاه تهران .

بحرینی ، حمید رضا .( ۱۳۷۸). پایان نامه . بررسی علل عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان استثنائی استان یزد .

 پوشنه ، کامبیز .( ۱۳۷۳) . پایان نامه .کارایی روش آموزش بالینی ( BEERY) به بهبود بخشی مشکلات ترسیمی کودکان عقب مانده ذهنی .

دکتر سیف نراقی ، مریم و نادری ، عزت ا… .( ۱۳۸۰)‌. روان شناسی کودکان استثنائی . انتشارات ارسباران .

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی کودکان , بررسی کودکان استثنایی , کم توان ذهنی , کودکان استثنایی , کودکان کم ذهنی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده:
دراین تحقیق، بررسی روشهای مختلف ساخت کاتالیست و همچنین بررسی افزودن ارتقاء دهنده های اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم با روش پیش تلقیح بر عملکرد و کارآیی کاتالیست  صورت گرفته است. تاثیر عوامل فوق در میزان تبدیل CO ، گزینش پذیری محصولات تولیدی و مطالعات انتقال جرم بر روی کاتالیستهای گرانول   بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که افزودن اکسید زیر کونیوم قابلیت احیاء شدن را افزایش می دهد و تا حدودی گزینش پذیری متان و فعالیت کاتالیست را افزایش می دهد، همچنین افزودن اکسید سدیم گزینش پذیری محصولات   را افزیش داده و میزان تبدیل CO نیز افزایش می یابد. همچنین بهترین قطر کاتالیست و بهترین ربی خوراک برای نادیده گرفتن محدودیتهای نفوذی مورد مطالعه قرار گرفته است.

پیشگفتار:
با توجه به منابع عظیم زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و همچنین افزایش ارزش نفت خام و پر مصرف بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش روزبه روز بیشتر می شود. سنتز فیشر- تروپش که اصلی ترین مرحلة فرآیند   می باشد، عبارت از تولید هیدروکربنهای خطی از گاز سنتز، که گاز سنتز مخلوطی از CO و   است، می باشد. منابع گاز سنتز، گاز طبیعی، زغالسنگ و توده های زیستی هستند. سنتز هیدروکربنها در این فرآیند در حضور کاتالیستهای آهن و کبالت انجام می پذیرد که کاتالیست کبالت از فعالترین کاتالیستهای مورد استفاده قرار گرفته می باشد. در این تحقیق به بررسی روشهای ساخت کاتالیست کبالت بر پایة گاما آلومینا و تعیین میزان تبدیل CO و گزینش پذیری محصولات تولیدی پرداخته ایم و از دو ارتقاء دهندة اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم استفاده کرده ایم.

فصل اول:
فرآیند GTL و فرآیند فیشر- تروپش، مکانیزم و کاتالستیهای FTS
مقدمه
با توجه به منابع عظیم گاز طبیعی در جهان و افزایش بی رویه قیمت نفت خام و سوختهای مایع و گران بودن هزینة انتقال سوختهای مایع و گاز به بازارهای مصرف که گاهاً مسافتهای طولانی را شامل می شود، تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و تیدیل گاز سنتز به هیدروکربنهای خطی به وسیلة سنتز فیشر- تروپش، یک فرآیند امید بخش و از نظر اقتصادی موجه می باشد، که علاوه بر تولید سوختها، مختلف، مواد شیمیایی خاصی را نیز تولید می کند که در صنعت نیازمند این مواد هستیم.
فرآیند فیشر- تروپش(FTS)
تولید هیدروکربنهای مایع از گاز سنتز  یک فرآیند امید بخش و اقتصادی برای تولید مواد شیمیایی و سوختها از توده های زیستی ، زغالسنگ و گاز طبیعی به شمار می رود. با توجه به منابع وسیع زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و موثر و مفید بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش افزایش یافته است. این سنتز یک نقش کلیدی در فرآیندهای گاز به مایع (GTL) ایفاء می کند، که GTL فرآیند روبه رشدی می باشد. سنتز فیشر- تروپش می تواند با خوراک گاز سنتز حاصل از گازی کردن زغالسنگ، گاز طبیعی و توده زیستی انجام پذیرد. در فرآیند GTL چهار مرحله مد نظر می باشد:۱) تولید گاز سنتز
۲)خالص سازی گاز سنتز     ۳)سنتز فیشر- تروپش  ۴)جداسازی محصولات ]شکل ۶٫۳۰[ . زغالسنگ با اکسیژن و بخار، گازی می شود و گاز سنتز تولیدی، برای خالص سازی از نیتروژن و سولفور عاری می شود، زیرا این دو عنصر می توانند باعث غیر فعال شدن کاتالیستهای FTS بشوند. گاز سنتز خالص شده به راکتور بستر ثابت، یا بستر سیال و یا راکتور دو غابی منتقل می شود. این راکتور شامل کاتالیستهای آهنی و یا کاتالیستهای کبالت می باشد. (هر چقدر گاز سنتز خالص تر باشد و یا نسبت   باشد از کاتالیستهای کبالت استفاده می شود.) سپس گاز سنتز به هیدروکربنهایی نظیر متان و هیدروکربنهای سبک و واکس و محصولات مایع تبدیل می شود.

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی روش ساخت , پایة گاما الومینا , تروپش, روش ساخت , کاتالیست کبالت , گاما الومینا , گاما الومینا در فرآیند فیشر , گزینش پذیری کاتالیست ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 شهريور 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده:
دراین تحقیق، بررسی روشهای مختلف ساخت کاتالیست و همچنین بررسی افزودن ارتقاء دهنده های اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم با روش پیش تلقیح بر عملکرد و کارآیی کاتالیست  صورت گرفته است. تاثیر عوامل فوق در میزان تبدیل CO ، گزینش پذیری محصولات تولیدی و مطالعات انتقال جرم بر روی کاتالیستهای گرانول   بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که افزودن اکسید زیر کونیوم قابلیت احیاء شدن را افزایش می دهد و تا حدودی گزینش پذیری متان و فعالیت کاتالیست را افزایش می دهد، همچنین افزودن اکسید سدیم گزینش پذیری محصولات   را افزیش داده و میزان تبدیل CO نیز افزایش می یابد. همچنین بهترین قطر کاتالیست و بهترین ربی خوراک برای نادیده گرفتن محدودیتهای نفوذی مورد مطالعه قرار گرفته است.

پیشگفتار:
با توجه به منابع عظیم زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و همچنین افزایش ارزش نفت خام و پر مصرف بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش روزبه روز بیشتر می شود. سنتز فیشر- تروپش که اصلی ترین مرحلة فرآیند   می باشد، عبارت از تولید هیدروکربنهای خطی از گاز سنتز، که گاز سنتز مخلوطی از CO و   است، می باشد. منابع گاز سنتز، گاز طبیعی، زغالسنگ و توده های زیستی هستند. سنتز هیدروکربنها در این فرآیند در حضور کاتالیستهای آهن و کبالت انجام می پذیرد که کاتالیست کبالت از فعالترین کاتالیستهای مورد استفاده قرار گرفته می باشد. در این تحقیق به بررسی روشهای ساخت کاتالیست کبالت بر پایة گاما آلومینا و تعیین میزان تبدیل CO و گزینش پذیری محصولات تولیدی پرداخته ایم و از دو ارتقاء دهندة اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم استفاده کرده ایم.

فصل اول:
فرآیند GTL و فرآیند فیشر- تروپش، مکانیزم و کاتالستیهای FTS
مقدمه
با توجه به منابع عظیم گاز طبیعی در جهان و افزایش بی رویه قیمت نفت خام و سوختهای مایع و گران بودن هزینة انتقال سوختهای مایع و گاز به بازارهای مصرف که گاهاً مسافتهای طولانی را شامل می شود، تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و تیدیل گاز سنتز به هیدروکربنهای خطی به وسیلة سنتز فیشر- تروپش، یک فرآیند امید بخش و از نظر اقتصادی موجه می باشد، که علاوه بر تولید سوختها، مختلف، مواد شیمیایی خاصی را نیز تولید می کند که در صنعت نیازمند این مواد هستیم.
فرآیند فیشر- تروپش(FTS)
تولید هیدروکربنهای مایع از گاز سنتز  یک فرآیند امید بخش و اقتصادی برای تولید مواد شیمیایی و سوختها از توده های زیستی ، زغالسنگ و گاز طبیعی به شمار می رود. با توجه به منابع وسیع زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و موثر و مفید بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش افزایش یافته است. این سنتز یک نقش کلیدی در فرآیندهای گاز به مایع (GTL) ایفاء می کند، که GTL فرآیند روبه رشدی می باشد. سنتز فیشر- تروپش می تواند با خوراک گاز سنتز حاصل از گازی کردن زغالسنگ، گاز طبیعی و توده زیستی انجام پذیرد. در فرآیند GTL چهار مرحله مد نظر می باشد:۱) تولید گاز سنتز
۲)خالص سازی گاز سنتز     ۳)سنتز فیشر- تروپش  ۴)جداسازی محصولات ]شکل ۶٫۳۰[ . زغالسنگ با اکسیژن و بخار، گازی می شود و گاز سنتز تولیدی، برای خالص سازی از نیتروژن و سولفور عاری می شود، زیرا این دو عنصر می توانند باعث غیر فعال شدن کاتالیستهای FTS بشوند. گاز سنتز خالص شده به راکتور بستر ثابت، یا بستر سیال و یا راکتور دو غابی منتقل می شود. این راکتور شامل کاتالیستهای آهنی و یا کاتالیستهای کبالت می باشد. (هر چقدر گاز سنتز خالص تر باشد و یا نسبت   باشد از کاتالیستهای کبالت استفاده می شود.) سپس گاز سنتز به هیدروکربنهایی نظیر متان و هیدروکربنهای سبک و واکس و محصولات مایع تبدیل می شود.

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی روش ساخت , پایة گاما الومینا , تروپش, روش ساخت , کاتالیست کبالت , گاما الومینا , گاما الومینا در فرآیند فیشر , گزینش پذیری کاتالیست ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده:
دراین تحقیق، بررسی روشهای مختلف ساخت کاتالیست و همچنین بررسی افزودن ارتقاء دهنده های اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم با روش پیش تلقیح بر عملکرد و کارآیی کاتالیست  صورت گرفته است. تاثیر عوامل فوق در میزان تبدیل CO ، گزینش پذیری محصولات تولیدی و مطالعات انتقال جرم بر روی کاتالیستهای گرانول   بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که افزودن اکسید زیر کونیوم قابلیت احیاء شدن را افزایش می دهد و تا حدودی گزینش پذیری متان و فعالیت کاتالیست را افزایش می دهد، همچنین افزودن اکسید سدیم گزینش پذیری محصولات   را افزیش داده و میزان تبدیل CO نیز افزایش می یابد. همچنین بهترین قطر کاتالیست و بهترین ربی خوراک برای نادیده گرفتن محدودیتهای نفوذی مورد مطالعه قرار گرفته است.

پیشگفتار:
با توجه به منابع عظیم زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و همچنین افزایش ارزش نفت خام و پر مصرف بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش روزبه روز بیشتر می شود. سنتز فیشر- تروپش که اصلی ترین مرحلة فرآیند   می باشد، عبارت از تولید هیدروکربنهای خطی از گاز سنتز، که گاز سنتز مخلوطی از CO و   است، می باشد. منابع گاز سنتز، گاز طبیعی، زغالسنگ و توده های زیستی هستند. سنتز هیدروکربنها در این فرآیند در حضور کاتالیستهای آهن و کبالت انجام می پذیرد که کاتالیست کبالت از فعالترین کاتالیستهای مورد استفاده قرار گرفته می باشد. در این تحقیق به بررسی روشهای ساخت کاتالیست کبالت بر پایة گاما آلومینا و تعیین میزان تبدیل CO و گزینش پذیری محصولات تولیدی پرداخته ایم و از دو ارتقاء دهندة اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم استفاده کرده ایم.

فصل اول:
فرآیند GTL و فرآیند فیشر- تروپش، مکانیزم و کاتالستیهای FTS
مقدمه
با توجه به منابع عظیم گاز طبیعی در جهان و افزایش بی رویه قیمت نفت خام و سوختهای مایع و گران بودن هزینة انتقال سوختهای مایع و گاز به بازارهای مصرف که گاهاً مسافتهای طولانی را شامل می شود، تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و تیدیل گاز سنتز به هیدروکربنهای خطی به وسیلة سنتز فیشر- تروپش، یک فرآیند امید بخش و از نظر اقتصادی موجه می باشد، که علاوه بر تولید سوختها، مختلف، مواد شیمیایی خاصی را نیز تولید می کند که در صنعت نیازمند این مواد هستیم.
فرآیند فیشر- تروپش(FTS)
تولید هیدروکربنهای مایع از گاز سنتز  یک فرآیند امید بخش و اقتصادی برای تولید مواد شیمیایی و سوختها از توده های زیستی ، زغالسنگ و گاز طبیعی به شمار می رود. با توجه به منابع وسیع زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و موثر و مفید بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش افزایش یافته است. این سنتز یک نقش کلیدی در فرآیندهای گاز به مایع (GTL) ایفاء می کند، که GTL فرآیند روبه رشدی می باشد. سنتز فیشر- تروپش می تواند با خوراک گاز سنتز حاصل از گازی کردن زغالسنگ، گاز طبیعی و توده زیستی انجام پذیرد. در فرآیند GTL چهار مرحله مد نظر می باشد:۱) تولید گاز سنتز
۲)خالص سازی گاز سنتز     ۳)سنتز فیشر- تروپش  ۴)جداسازی محصولات ]شکل ۶٫۳۰[ . زغالسنگ با اکسیژن و بخار، گازی می شود و گاز سنتز تولیدی، برای خالص سازی از نیتروژن و سولفور عاری می شود، زیرا این دو عنصر می توانند باعث غیر فعال شدن کاتالیستهای FTS بشوند. گاز سنتز خالص شده به راکتور بستر ثابت، یا بستر سیال و یا راکتور دو غابی منتقل می شود. این راکتور شامل کاتالیستهای آهنی و یا کاتالیستهای کبالت می باشد. (هر چقدر گاز سنتز خالص تر باشد و یا نسبت   باشد از کاتالیستهای کبالت استفاده می شود.) سپس گاز سنتز به هیدروکربنهایی نظیر متان و هیدروکربنهای سبک و واکس و محصولات مایع تبدیل می شود.

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی روش ساخت , پایة گاما الومینا , تروپش, روش ساخت , کاتالیست کبالت , گاما الومینا , گاما الومینا در فرآیند فیشر , گزینش پذیری کاتالیست ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده:
دراین تحقیق، بررسی روشهای مختلف ساخت کاتالیست و همچنین بررسی افزودن ارتقاء دهنده های اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم با روش پیش تلقیح بر عملکرد و کارآیی کاتالیست  صورت گرفته است. تاثیر عوامل فوق در میزان تبدیل CO ، گزینش پذیری محصولات تولیدی و مطالعات انتقال جرم بر روی کاتالیستهای گرانول   بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که افزودن اکسید زیر کونیوم قابلیت احیاء شدن را افزایش می دهد و تا حدودی گزینش پذیری متان و فعالیت کاتالیست را افزایش می دهد، همچنین افزودن اکسید سدیم گزینش پذیری محصولات   را افزیش داده و میزان تبدیل CO نیز افزایش می یابد. همچنین بهترین قطر کاتالیست و بهترین ربی خوراک برای نادیده گرفتن محدودیتهای نفوذی مورد مطالعه قرار گرفته است.

پیشگفتار:
با توجه به منابع عظیم زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و همچنین افزایش ارزش نفت خام و پر مصرف بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش روزبه روز بیشتر می شود. سنتز فیشر- تروپش که اصلی ترین مرحلة فرآیند   می باشد، عبارت از تولید هیدروکربنهای خطی از گاز سنتز، که گاز سنتز مخلوطی از CO و   است، می باشد. منابع گاز سنتز، گاز طبیعی، زغالسنگ و توده های زیستی هستند. سنتز هیدروکربنها در این فرآیند در حضور کاتالیستهای آهن و کبالت انجام می پذیرد که کاتالیست کبالت از فعالترین کاتالیستهای مورد استفاده قرار گرفته می باشد. در این تحقیق به بررسی روشهای ساخت کاتالیست کبالت بر پایة گاما آلومینا و تعیین میزان تبدیل CO و گزینش پذیری محصولات تولیدی پرداخته ایم و از دو ارتقاء دهندة اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم استفاده کرده ایم.

فصل اول:
فرآیند GTL و فرآیند فیشر- تروپش، مکانیزم و کاتالستیهای FTS
مقدمه
با توجه به منابع عظیم گاز طبیعی در جهان و افزایش بی رویه قیمت نفت خام و سوختهای مایع و گران بودن هزینة انتقال سوختهای مایع و گاز به بازارهای مصرف که گاهاً مسافتهای طولانی را شامل می شود، تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و تیدیل گاز سنتز به هیدروکربنهای خطی به وسیلة سنتز فیشر- تروپش، یک فرآیند امید بخش و از نظر اقتصادی موجه می باشد، که علاوه بر تولید سوختها، مختلف، مواد شیمیایی خاصی را نیز تولید می کند که در صنعت نیازمند این مواد هستیم.
فرآیند فیشر- تروپش(FTS)
تولید هیدروکربنهای مایع از گاز سنتز  یک فرآیند امید بخش و اقتصادی برای تولید مواد شیمیایی و سوختها از توده های زیستی ، زغالسنگ و گاز طبیعی به شمار می رود. با توجه به منابع وسیع زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و موثر و مفید بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش افزایش یافته است. این سنتز یک نقش کلیدی در فرآیندهای گاز به مایع (GTL) ایفاء می کند، که GTL فرآیند روبه رشدی می باشد. سنتز فیشر- تروپش می تواند با خوراک گاز سنتز حاصل از گازی کردن زغالسنگ، گاز طبیعی و توده زیستی انجام پذیرد. در فرآیند GTL چهار مرحله مد نظر می باشد:۱) تولید گاز سنتز
۲)خالص سازی گاز سنتز     ۳)سنتز فیشر- تروپش  ۴)جداسازی محصولات ]شکل ۶٫۳۰[ . زغالسنگ با اکسیژن و بخار، گازی می شود و گاز سنتز تولیدی، برای خالص سازی از نیتروژن و سولفور عاری می شود، زیرا این دو عنصر می توانند باعث غیر فعال شدن کاتالیستهای FTS بشوند. گاز سنتز خالص شده به راکتور بستر ثابت، یا بستر سیال و یا راکتور دو غابی منتقل می شود. این راکتور شامل کاتالیستهای آهنی و یا کاتالیستهای کبالت می باشد. (هر چقدر گاز سنتز خالص تر باشد و یا نسبت   باشد از کاتالیستهای کبالت استفاده می شود.) سپس گاز سنتز به هیدروکربنهایی نظیر متان و هیدروکربنهای سبک و واکس و محصولات مایع تبدیل می شود.

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی روش ساخت , پایة گاما الومینا , تروپش , روش ساخت , کاتالیست کبالت , گاما الومینا , گاما الومینا در فرآیند فیشر , گزینش پذیری کاتالیست ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده:
دراین تحقیق، بررسی روشهای مختلف ساخت کاتالیست و همچنین بررسی افزودن ارتقاء دهنده های اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم با روش پیش تلقیح بر عملکرد و کارآیی کاتالیست  صورت گرفته است. تاثیر عوامل فوق در میزان تبدیل CO ، گزینش پذیری محصولات تولیدی و مطالعات انتقال جرم بر روی کاتالیستهای گرانول   بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که افزودن اکسید زیر کونیوم قابلیت احیاء شدن را افزایش می دهد و تا حدودی گزینش پذیری متان و فعالیت کاتالیست را افزایش می دهد، همچنین افزودن اکسید سدیم گزینش پذیری محصولات   را افزیش داده و میزان تبدیل CO نیز افزایش می یابد. همچنین بهترین قطر کاتالیست و بهترین ربی خوراک برای نادیده گرفتن محدودیتهای نفوذی مورد مطالعه قرار گرفته است.

پیشگفتار:
با توجه به منابع عظیم زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و همچنین افزایش ارزش نفت خام و پر مصرف بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش روزبه روز بیشتر می شود. سنتز فیشر- تروپش که اصلی ترین مرحلة فرآیند   می باشد، عبارت از تولید هیدروکربنهای خطی از گاز سنتز، که گاز سنتز مخلوطی از CO و   است، می باشد. منابع گاز سنتز، گاز طبیعی، زغالسنگ و توده های زیستی هستند. سنتز هیدروکربنها در این فرآیند در حضور کاتالیستهای آهن و کبالت انجام می پذیرد که کاتالیست کبالت از فعالترین کاتالیستهای مورد استفاده قرار گرفته می باشد. در این تحقیق به بررسی روشهای ساخت کاتالیست کبالت بر پایة گاما آلومینا و تعیین میزان تبدیل CO و گزینش پذیری محصولات تولیدی پرداخته ایم و از دو ارتقاء دهندة اکسید زیر کونیوم و اکسید سریم استفاده کرده ایم.

فصل اول:
فرآیند GTL و فرآیند فیشر- تروپش، مکانیزم و کاتالستیهای FTS
مقدمه
با توجه به منابع عظیم گاز طبیعی در جهان و افزایش بی رویه قیمت نفت خام و سوختهای مایع و گران بودن هزینة انتقال سوختهای مایع و گاز به بازارهای مصرف که گاهاً مسافتهای طولانی را شامل می شود، تبدیل گاز طبیعی به گاز سنتز و تیدیل گاز سنتز به هیدروکربنهای خطی به وسیلة سنتز فیشر- تروپش، یک فرآیند امید بخش و از نظر اقتصادی موجه می باشد، که علاوه بر تولید سوختها، مختلف، مواد شیمیایی خاصی را نیز تولید می کند که در صنعت نیازمند این مواد هستیم.
فرآیند فیشر- تروپش(FTS)
تولید هیدروکربنهای مایع از گاز سنتز  یک فرآیند امید بخش و اقتصادی برای تولید مواد شیمیایی و سوختها از توده های زیستی ، زغالسنگ و گاز طبیعی به شمار می رود. با توجه به منابع وسیع زغالسنگ و گاز طبیعی و کاهش منابع نفت خام و موثر و مفید بودن سوختهای مایع، نقش و اهمیت سنتز فیشر- تروپش افزایش یافته است. این سنتز یک نقش کلیدی در فرآیندهای گاز به مایع (GTL) ایفاء می کند، که GTL فرآیند روبه رشدی می باشد. سنتز فیشر- تروپش می تواند با خوراک گاز سنتز حاصل از گازی کردن زغالسنگ، گاز طبیعی و توده زیستی انجام پذیرد. در فرآیند GTL چهار مرحله مد نظر می باشد:۱) تولید گاز سنتز
۲)خالص سازی گاز سنتز     ۳)سنتز فیشر- تروپش  ۴)جداسازی محصولات ]شکل ۶٫۳۰[ . زغالسنگ با اکسیژن و بخار، گازی می شود و گاز سنتز تولیدی، برای خالص سازی از نیتروژن و سولفور عاری می شود، زیرا این دو عنصر می توانند باعث غیر فعال شدن کاتالیستهای FTS بشوند. گاز سنتز خالص شده به راکتور بستر ثابت، یا بستر سیال و یا راکتور دو غابی منتقل می شود. این راکتور شامل کاتالیستهای آهنی و یا کاتالیستهای کبالت می باشد. (هر چقدر گاز سنتز خالص تر باشد و یا نسبت   باشد از کاتالیستهای کبالت استفاده می شود.) سپس گاز سنتز به هیدروکربنهایی نظیر متان و هیدروکربنهای سبک و واکس و محصولات مایع تبدیل می شود.

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی روش ساخت , پایة گاما الومینا , تروپش, روش ساخت , کاتالیست کبالت , گاما الومینا , گاما الومینا در فرآیند فیشر , گزینش پذیری کاتالیست ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سجاد

چکیده:
ایران با داشتن پیشینة تاریخی و آثار تمدن بشری به لحاظ موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی یکی از نادرترین کشورهای جهان می باشد. ذخائر ارزشمند و گوناگون مواد معدن از جمله مواهب الهی است که به این سرزمین ارزانی گردیده است.
گذر ایران از دوران مختلف زمین شناسی با کوه زایی ها، آتشفشان ها، پیشروی و پس روی دریاها حکایت از وخور انواع متفاوت مواد معدنی در جای جای این خاک پرگهر دارد.
همزمان با گسترش روز افزون صنایع، در نتیجه نیاز صنعت به مواد خام لزوم توسعه فعالیتهای زمین شناسی و اکتشافات معدنی و تجهیز و بهره برداری از معادن بیش از پیش احساس می گردد. توسعة صنعت نسوز در گرو اهتمام ویژه به شناسایی مواد معدنی و توسعه معدنکاری است.
آنچه در مجموعة زیر آمده است مختصری در مورد خاک های نسوز علل الخصوص خاک نسوز سمیرم اصفهان و کاربردهای صنعتی آنها می باشد.

فهرست مطالب
عنوان:                                     صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول: مواد نسوز
۱-۱    تعریف مواد نسوز
۱-۲     نقش مواد نسوز
۱-۳     خواص مواد نسوز
۱-۴     انواع مواد نسوز
۱-۵    تقسیم بندی فرآورده های نسوز
فصل دوم: انواع رس ها و ویژگی های آنها
۲-۱- تقسیم بندی کانی های رس
۲-۲- روش شناخت
۲-۳- انواع رس ها و کاربردهای آنها
۲-۳-۱- کائولن
۲-۳-۲- بال کلی
۲-۳-۳- رس های نسوز
۲-۳-۴- بنتونیت
۲-۳-۵- فولر زارث
۲-۴- خاک نسوز
۲-۵- وضعیت تولید محصولات رسی در دنیا
۲-۶- وضعیت صنعت نسوز در ایران
۲-۷- تولید – میزان صادرات و واردات خاک نسوز در ایران
فصل سوم: معدن سمیرم اصفهان
۳-۱- تاریخچه اکتشاف معدن
۳-۲- خلاصه وضعیت زمین شناسی
۳-۳- مشخصات ماکروسکوپی خاک نسوز سمیرم
۳-۴- بررسی کانی با آنالیز اشعه X
3-5- ترکیب شیمیایی
۳-۶- خواص فیزیک شیمیایی
۳-۷- خردایش
۳-۷-۱- خردایش خشک با سنگ شکن
۳-۷-۲- خردایش تر
۳-۸- روش های جداسازی
۳-۸-۱- جیک
۳-۸-۲- سیکلون
۳-۸-۳- مکاسیفایر آبی
۳-۸-۴- فلوتاسیون
۳-۹- تکلیس مادة معدنی سمیرم
فصل چهارم: نتیجه گیری
۴-۱- خلاصة نتایج بدست آمده
۴-۲- فلوشیت

فهرست جداول ها
عنوان                                 صفحه
مقدمه
۱-۱-    جدول تقسیم بندی فرآورده های نسوز
۲-۱- جدول تقسیم ثانویه بر اساس خواص در آدتاهپدرال میزال ها
۲-۲- جدول مهمترین تولید کنندگان کائولن
۲-۳- جدول پارامترهای مورد نیاز برای کائولن جهت تولید محصولات شاموتن نسوز
۲-۴- جدول پارامترهای مورد نیاز برای کائولن جهت تولید محصولات نسوز نمیدامیدی
۲-۵- جدول مهمترین کشورهای تولید کنندة بال کلی
۲-۶- جدول تقسیم بندی رس های بال کلی در صنعت سرامیک سازی
۲-۷- جدول تقسیم بندی خاک رس ها بر اساس اکثریت اندازة دانه ها به میلیمتر
۲-۸- جدول تقیسم بندی خاک رس ها بر اساس مواد دانه درشت برای صنعت سرامیک
۲-۹- جدول تقسیم بندی خاک رس ها بر حسب ترکیب دانه ها
۲-۱۰- جدول تقسیم درجة نسوزندگی و ضریب چسبندگی.
۲-۱۱- جدول تقسیم بندی محصولات آلومینیوم سیلیکاتی بر حسب نسوزندگی
۲-۱۲- جدول تولید – خاک نسوز در چهار سال ۷۸- ۷۹- ۸۰- ۸۱
۳-۱- جدول درصد خاک نسوز در معدن سمیرم
۳-۲- جدول ذخایر بلوک های مختلف معدن
۳-۳- جدول تجزیه شیمیایی لایة برداشت شده
۳-۴- جدول ترکیب لایه های کم آهن بر اساس رنگ ها
۳-۴- جدول ترکیب شیمیایی لایه میان و پایین از قسمت لایه مفید.
۳-۵- جدول نتایج بدست آمده از آزمایشات فیزیکی شیمیایی.
۳-۶- جدول رابطة اندازة دانه ها و پلاستیسیته.

فهرست نقشه ها
عنوان                                 صفحه
۲-۱- نقشه پراکندگی رس های نسوز در ایران
۳-۱- نقشه زمین شناسی منطقة معدنی سمیرم

فهرست شکل ها
عنوان                                     صفحه
۱-۱- شکل انواع مواد نسوز
۴-۱- شکل فلوشیت مراحل در معدن سمیرم

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: دانشجویی , ,
:: برچسب‌ها: بررسی خاك شوز , خاك شوز , خاك شوز سمیرم , کاربرد خاك شوز ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مرداد 1394 | نظرات ()